EYELASH EXTENSIONS + MILASHES

Jag berättade ju att jag skulle på fransförlängning härom veckan. Här är resultatet! Vilken jäkla befrielse det är att ha fina fransar dygnet runt. Normalt brukar ju jag gå utan smink allt som oftast, men det blir lite trevligare om man känner sig snygg också. Jag har dessutom (se bilden, ha ha) extremt ljusa och korta fransar normalt så det här var ju ultimat. Det konstiga är att jag inte har tänkt på det tidigare.
 
Jag gjorde mina fransar på Salong MiLashes här på Södermalm. Jag gick till Lisskulla som är nyutbildad och därför dessutom har superbra priser. Hon berättade lite för mig om utbildningen och hur viktigt det är att man lär sig på rätt sätt. Många fäster exempelvis fransarna klumpvis, men det bidrar bara till att ens egna fransar lossnar och förlängningen likaså. Man ska alltså se till att fransarna sätts en och en på dina egna fransar. Det tog ungefär två timmar och det kan verka som en lång tid, men det kändes som det gick på en halvtimme. Det är extremt avslappnande och alltså inte ett dugg obehagligt. 
 
Enda nackdelen med det här är väl att man blir beroende (med all rätt). Själv ska jag nog göra en påfyllning snart vilket behövs med några veckors mellanrum eftersom man tappar sina egna fransar och därav även förlängningen.
 
Om ni vill gå till Lisskulla så kostar det 695 kr (påfyllning 400 kr) och ni kan boka in er HÄR.
Matilda

Måste verkligen prova någon gång när plånboken känns tjock!