RUBRIKER OCH SKRIVERIER.

Hej gänget. Jag tycker att jag varit lite dålig på att ta mig tid för skriverier det senaste. Det har liksom mest blivit bildligt. För att råda bot på den saken tänkte jag att ni ska få ge mig fem rubriker, till vilka jag skriver fem texter som givetvis är kopplade till rubriken. Så lägger jag upp det som inlägg sedan, en text i taget. Så, kom gärna med rubrikförslag genom en kommentar i det här inlägget, så plockar jag ut mina favoriter och sätter igång! Toppen toppen. Deal?


Hamburg, augusti.
Olivia

"Vårt sätt att kommunicera"

(kanske dagens samhälle, kanske mellan dig och oss, kanske mellan dig och din kärlek, kanske efter några glas vin... You name it.)



"När jag känner mig hopplös"



"Från starten till där jag är nu, på modette"



Kajsa

"Ett intressant möte"



"Den där natten"

nelly

Stockholm vs. Göteborg!



Kommer ifrån Sundsvall men är väl bekant med båda städerna och ska bo i båda innan jag fyller 25, men vem ska jag börja med? Fördelar, nackdelar?

anni

"pojkar, män och karlar"

Vic

"kärleken"



När du insåg att du var kär i din pojkvän.



Eller kärleken till vännerna, vad de betyder för dig.

bella

"val av karriär"



Varför du kände att du ville hoppa av skolan och göra det du gör nu

Anna

Valar och tic tacs!

Kajsa

fashion to diea fore



dina absoluta favoritplagg genom tiderna

Olivia

" galnaste impulser"

jonna

Din och Göteborgs relation - alltså om vad du känner/tänker/tycker om staden

Mathilda

Bitterljuv höstsentimentalitet.



Kanske oklart, men har en känsla av att du skulle lyckas färglägga den lite diffusa rubriken med fina nyanser. Det du skriver träffar alltid rätt på ett..melodiskt vis

/mathilda

Josefine

"Låt världen skaka"

- Där kan skriva om allt du vill förändra eller hur sjuk världen är helt enkelt. Hur långt en individ än sträcker upp handen mot rymden så når vi inga superkrafter. Sitt på månen med en fjärrkontroll eller ett trollspö.



"Från fönstret i mitt paradis"

- Skriv om något fantastiskt ställe där du vill vara precis just nu.



"Fåglarna flyger för fort"



"Förklarar mitt sinne till hörsel"

- Lyssna på en låt och låt den guida dig med en berättelse med hjälp av känslor till den osv.

Vart du är, vem du är, hur kom du dit, vad ska du göra och vad vill du göra.



Fy vad jag låter som ett pappersblad liggandes på en skolbänk, skrivet av svenskaläraren till någon dryg uppgift! Men där har du litte!

linnea

kan inte du lägga upp tips på vad man kan ha som balklänningar som inte ser så där plastigt tråkiga ut?

:)

michelle

Drömpalats.



Vart du drömmer dig bort -din favoritplats/"favoritscen". Vilka umgås du då med- hur beter de sig? Vart någonstans, ute/ inne? Sverige/ Asien? Väder? Vad hittar ni på?

En liten berättelse hade varit fint! Du är så bra på att beskriva :):)

Nina

Som gammal läsare till dig skulle jag tycka det var intressant att höra dig berätta om din resa från trygga sambolivet på Smögen till där du är idag i Sthlm. Hänt mkt o många har försvunnit på vägen känns det som. Var är kaninen t ex? Kram på dig!

Frida

min dagens outfit

Anna

"Back in the old times"

- Berätta om livet innan göteborg och allt bloggande, vad gjorde du? Hur levde du? Vem levde du med? Hur var festerna, och hur var en vardag då.

stina carlsson

"3 göteborgs favoriter, frukost-lunch-middag"

skriv om 3 cafeer/restauranger i götebog ett frulleställe, lunch ställe och min middag