RECEPT: RABARBER- OCH KOKOSYOGHURT

 
Jag fick en lysande idé härom dagen när jag var extremt sugen på rabarberyoghurt. Jag hade rabarber i frysen och ett öppnat paket kokosmjölk i kylen som behövde komma till användning och de gjorde det sannerligen. Jag valde att ha i lite vanlig naturell yoghurt också för att få en "riktig" yoghurt av det hela, men den går så klart att ersätta med bättre alternativ om man vill undvika laktos.
 
RABARBER- OCH KOKOSYOGHURT: 1.5 dl naturell yoghurt, 3 msk kokosmjölk, en näve fryst rabarber, en nypa vaniljpulver, agavesirap efter smak. Mixa alltihopa med mixerstav eller annan mixer och smaka av med agavesirapen för önskad sötma. Vill man ändra konstistensen går det bra att tillsätta mer yoghurt eller kokosmjölk. Jag toppade med mullbär, pumpafrön, chiafrön och kokosflakes.
rememberthiis.blogg.se

Mums!