NOOK

 
Jag och Philip åt finmiddag på Nook igår. Helt sinnessjukt god mat. Som vanligt glömde jag att fota så den enda bilden jag har är denna som Philip tog när vi väntade på vårt bord, men allt var jättefint hur som helst. Om ni bor/är i Stockholm borde ni gå dit. Dock måste man boka bord typ två veckor i förväg, eller hoppas på att man lyckas roffa åt sig drop-in bordet. Vi åt en av deras menyer (dom ändras kontunerligt) med sashimi på torskrygg till förrätt, lammstek till varmrätt och typ den godaste efterrätten jag ätit någonsin bestående av, håll i er nu, lakritsglass med lemoncurd, blåbär, chokladjord (vad det nu ska betyda) och små mini maränger som jag tror smakade typ viol eller något liknande. My god.
 
Hur som helst så har gårkvällens matupplevelse (nej jag är inte sponsrad av Nook, haha) bidragit till att kraven på kvällens hemlagade middag liksom höjdes till helt orimliga nivåer. Dessutom köpte jag hem ett jävligt dyrt och fint rödvin igår och då måste man liksom anpassa matlagningen för bästa möjliga smakupplevelse - så man inte slösar bort rödvinet till en färdigpizza. Det går ju inte. Ja ni fattar, man blir ju helt matt. Hur som helst har jag bestämt mig för att åtminstone göra det lite enkelt för mig genom att tillaga en pasta. Det blir en såndär fin variant med färsk pappardelle, kantareller, oxfilé, tryffel, massa persilja och parmesan. Ja, mer än så ville jag egentligen inte ha sagt och nu måste jag gå och handla. Ber om ursäkt om ni blev hungriga av mitt väldigt matorienterade inlägg. Trevlig lördagskväll mina vänner!
V.

You look stunning babe ;)
V.
http://lavsphere.blogspot.fr/

Amanda

Har du färgat tillbaka ögonbrynen?