HOS MICHAEL & FRISÖRERNA

 
Som jag har berättat var jag hos Michael & Frisörerna i förrförra veckan och gick från svartbrunt kaos till jättefint rött hår. Ni kanske undrar hur? Det ska jag berätta för er nu.
 
Carro började med att göra en avfärgning på mitt hår. Det måste man alltid göra om håret är färgat/mörkare än den färgen du ska skaffa. Det är väl ganska logisk egentligen. Som om man skulle måla med en röd penna på ett svart papper - det skulle ju inte gå så värst bra. Efter avfärgningen blev mitt hår orange/rött. Lite mörkare än min naturliga ljusröda. När man avfärgar blir färgen ofta ojämn eftersom tex. längderna har en annan kvalité än håret i botten och dessutom kanske vissa delar av håret har färgats fler gånger än andra. Med det i åtanke lade Carro på en lite mörkare kopparfärgad toning som jämnade ut och fräschade till allt. Sedan blev det som ni ser en liten lugg vilket jag personligen tycker är himla fint inte minst med den röda nyansen.
 
Jag ska tillbaka till Michael & Frisörerna om några veckor och ljusa upp det lite till, då med hjälp av blonda slingor. Tanken är att få det mycket ljusare än såhär framåt sommaren, men det är ju ett perfekt tillvägagångssätt att ta lite i taget - både för hårets skulle och för att det är kul med lite variation!
 
Ni hittar salongen på Götgatan 84 (Södermalm). Deras instagram kan ni följa via videon här ovan och på Facebook finns de HÄR.
Ginger - Michael & Frisörerna